Meditace | Nic víc než jedna myšlenka | Správné dýchání | Různé techniky

Meditace je všudypřítomná – jen o ní nevíte. Pokuste se na začátku pod tímto slovem “meditace” nepředstavovat nic, co je vám doposud známo. Berte toto slovo jako něco, co slyšíte poprvé. Často je skloňováno nadneseně jako něco, co umí jen málokdo. Dejte mu vyšší jednoduchost pro Vaše pochopení. Já toto slovo chci velmi zjednodušit a nedělat z něj něco speciálního. Meditace je všude kolem nás. Většina z nás meditaci denně používá – jen tomu tak neříká. Je to v podstatě správné dýchání a soustředění se pouze na jednu věc. Ano, je možné meditaci posouvat dále do vyšších úrovní, které mi zatím nejsou známy. Ale pěkně popořádku.


Meditace

     Meditace je dle mého názoru správné dýchání, přičemž jediné, na co se při dýchání soustředíte, je dýchání. Ostatní myšlenky nemají prostor. K tomu, abyste skutečně pouze dýchali, můžete použít jednoduchou techniku, kterou používám.


Jednoduchá technika

     Začneme tím, co zvládne každý. Sedněte si a nebo lehněte – především tak, jak je vám to pohodlné a nebo jaké máte možnosti. Chcete se uvolnit, buď před spaním a nebo zažíváte nějaký stres. Já tuto techniku používám těsně před spaním, když chci zpomalit tok svých myšlenek a tím zpomalit své srdce, proudění krve, tlaku, atd. 

     Lehnu si, uvolním se fyzicky. Nadechnu se a když se mi hrudník naplní, zastavím nádech a 5 vteřin držím dech v hrudním koši. Pak vzduch vypustím a ve chvíli, kdy nejsem úplně prázdný, ale blížím se tomu, na 5 vteřin vydržím v tomto stavu. Takto opakuji tak dlouho, dokud se necítím na to, toto zadržení posunout o pár vteřin dál. Sami si určete, zda to bude na 7 vteřin nebo 10 vteřin. Když chcete skutečně zpomalit dech a změnit frekvenci srdce a tlaku v žilách, zkuste se z 5 vteřin dostat na konečných 15 vteřin. Pokud toho dosáhnete, často se Vám může stát, že již spíte a tělo si tyto pomlky samo diktuje a vy již nepočítáte, přesto měníte takt. 

Čistá hlava | Hluboký spánek | Odbourání stresu

     To je velmi jednoduchá a výkonná technika, při které meditujete. Nemyslíte na nic jiného, než na dýchání. Více věcí nestihnete, věřte mi. Když vyzkoušíte, uvidíte sami. Pokud se překlenete z 5 sekund na 15 sekund – jak při nádechu, tak po výdechu – hlava se vyčistí a váš spánek by měl být výrazně hlubší, klidnější. Vaše tělo si odpočine. Pokud Vám rozum vstoupí opět do myšlenek, opakujte dýchání klidně uprostřed noci. Opět se stabilizujete a přetaktujete své srdíčko, svoji hlavu. Toto opakujte a tělo i mozek si na to zvykne. Budete pak schopni přetaktovat jak doma v klidu, tak ve stresu někde na záchodě.


Zaručené výsledky pro neklidný spánek

     Mnoho lidí trpí neklidným spánkem. Vzbudíte se ve 4 hodiny ráno a už nemůžete usnout. Ve chvíli, kdy se probudíte, často začnete myslet na něco, co Vás nenechá spát. Máte hlavu plnou myšlenek – srdce se rozbuší a tělo přestane být v klidové fázi – nemůžete spát. Potřebujete zpomalit dech a převést tělo opět do klidného režimu. Použijte k tomu výše zmiňovanou jednoduchou metodu na zklidnění těla i mysli a uvidíte sami, že usnete. Je to na Vás. Musíte se tomu otevřít a vyzkoušet to. 


Různé meditace o kterých se moc nemluví

     Mnoho meditací běžně provádíme a ani o nich nevíme. Krásná meditace je například při hraní na flétnu. Dýcháte a myslíte na noty. Perfektní je koupit si flétnu a začít poprvé v životě hrát. Nestihnete nic jiného, než dýchat a snažit se hrát. Před chvílí jsem zkoušel hrát píseň “ZIMA” – střídání akordů G, A H, C – je to úžasné – jak je to jednoduché a přitom účinné. Mnoho hudebníků medituje a přitom hraje. 

     Můj kamarád si například hraje se záděrou na rukách a otírá ji o povlečení nebo deku. Tím medituje – soustředí se jen na otírání záděry o materiál. V hlavě má jen jednu myšlenku – nic víc si nepřipustí. Ani si to neuvědomuje, že tím dokonale regeneruje a to od malička. Známe se od mala a já vím, že to dělá dodnes.

     Někdo medituje při běhání, někdo při aerobiku, při plavání (zejména skutečné plavání – kraul se správným dýcháním), někdo při rybaření, někdo při vaření- je to vždy v okamžiku, kdy jediné, čeho jste schopni, je soustředit se na jednu jedinou věc a nebo úplně nejlépe, na nic.  


Inspirace pro každého, kdo k meditaci ještě nenašel cestu

     Těchto způsobů meditace denně používá mnoho lidí. Je ale faktem, že někteří z vás ke své meditaci ještě nenašlo cestu – žádnou nemáte/neznáte. A to je ten důvod, proč o tom píši. Pojďte to vyzkoušet – je to úžasné najít na sebe trochu času a zpomalit svůj tep, tlak krve v žilách, zpomalit tok svých myšlenek a nebo je úplně zastavit. Budete snadněji spát – a to Vám přinese více odpočinku, více energie do každého dalšího dne – více optimismu. 


     Cílem článku bylo inspirovat Vás k meditaci a k tomu, abychom z meditaci nedělali něco speciálního. Je to úžasná jednoduchá technika, jak se zastavit a pomoci sami sobě a svému tělu, možná k prodloužení života a ke zlepšení mentálního i fyzického stavu. Nemusíte k tomu mít žádné učitele. Může Vám s tím někdo pomoct, ale když budete chtít, sami na to přijdete. Pojďte věnovat chvilku času sami pro sebe!


Poslední aktualizace dne: 15. 2. 2020

(47)



Pokud Vám byl tento článek prospěšný, poděkujte nám Vaší podporou!

Zabere Vám to pár sekund, přitom pro nás je to obrovská motivace. 


Děkujeme za podporu v podobě Like / Sdílení na Facebooku

Nebo za sdílení na ostatních sociálních sítí 



Mohlo by Vás zajímat - 7 top článků na Rady ze života:


1) Křemelina

Křemelina | Přírodní detox | Pryč s parazity! | Zdraví


2) Zdravé žvýkání (bez zdraví škodlivého aspartamu či sorbitolu)

fotografie zdravého žvýkání (zdravé žvýkačky) | zdravé žvýkání | zdravá žvýkačka


3) 100% přírodní deodoranty (TOP 2 - odzkoušené, účinné)

Krystal | 100% přírodní deodoranty | Antiperspiranty | Zdraví


4) Tuhé mýdlo (z 99% účinnější než gel - o zdraví ani nemluvě)

Tuhé mýdlo je lepší než gel | Zdraví | Radyzezivota.cz

 


5) Jak se zbavit rýmy (zadní rýmy)? | Víme, jak na to!

 


6) Nejlepší tekuté mýdlo (přírodní) | Do kuchyně

7) Nejlepší šampon (přírodní) | Pro každého - i mastné vlasy

Fotografie šamponu


Hlavní strana     Bezlepkové recepty     Zdraví     Šoptip     Udělej si sám   
Dům | Domácnost
     Jídlo | Pití     Kultura     Lidé     


Auto | Doprava     Kam investovat     Počítač     Udělej si sám      Zahrada     Zlepšováky     Úspora     Bezlepkové recepty    Grilování     Nákup     Pivo 
Vaření     Film     Hudba     Hudební videoklipy    Kniha     Seriál     Děti     Relax     Hlava | Psychologie    Podnikatel     Sport     Zdraví    
Myšlenky | Úvahy     Přísloví a lidové moudrosti     Filmové tipy     Zábava 


Upozornění návštěvníkům

     Milí návštěvníci/čtenáři, to co na těchto stránkách přečtete, jsou pouze naše subjektivní zkušenosti a je pouze na Vašem rozhodnutí, zda si z toho něco vezmete či nikoliv - zda se tomu třeba jen zasmějete. Což znamená, že rozhodnutí je na Vás a Vy si za něj nesete svoji odpovědnost. Tím, že zde publikujeme, nepřebíráme v žádném případě odpovědnost za Vás, za Vaše rozhodnutí. Mějte svoji hlavu a rozhodujte se vždy pouze na základě své intuice. Rozhodně se nenechte do něčeho nutit. Naše řádky by Vás měly pouze nasměrovat určitým směrem, ale rozhodnutí je vždy pouze a jen na Vás. Užijte si čtení i Vašeho života! 


Jiří Samuel
Sledujte nás