Zadní rýma a její léčba | Funkční postup | Bez chemie | Rýma – 3.díl

Článek “Zadní rýma a její léčba”

Mnoho let se zabývám problematikou opakujících se respiračních onemocnění. Přišel jsem na to, že hlavní příčinou je zadní rýma. Pokud se ji naučíte zavčas identifikovat a následně oslabit, zbavíte se jejích nepříjemných následků. A já vám povím, jak na to! Bez obalu.


Zadní rýma

     O zadní rýmě jsem již psal ve svých předchozích článcích (Zadní rýma jako hlavní původce běžných onemocnění (1.díl), Zadní rýma | Příčina respiračních onemocnění (2.díl). Zde se můžete dozvědět, jak jsem došel k postupně k závěru, že příčinou respiračního onemocnění je zadní rýma. V tomto článku se již teorií nebudu tolik zabývat. Namísto toho Vám nabídnu postup, jak se můžete zadní rýmy zbavit – bez použití chemických preparátů a za pár korun. Všiml jsem si, že blogeři či rádoby léčitelé si za podobné rady nechají zaplatit. Lidé jsou různí. 


Léčba proti proudu

     Pokud jednotlivé kroky tohoto funkčního postupu léčby zadní rýmy vyzkoušíte a popřípadě upravíte podle svých potřeb – ušetříte nejen své peníze, čas strávený v nemoci, ale také své tělo. Necháte jej, aby dělalo to, co velmi dobře umí – aby se s respiračním onemocněním vypořádalo samo.

     Pilulky jste polykali mnoho let, chemie potlačovala schopnost autoimunity po celou dobu. To se nemusí týkat všech, ale věřím tomu, že většiny z Vás. Vytvořili jste si silný návyk, se kterým se musíte sami poprat. Proto buďte trpěliví, dejte tělu prostor, aby se z těch minulých let strávený s pilulkami otřepalo. Vaše tělo se probere ze zimního spánku a autoimunita znovu nabere na síle. Již nebudete muset řešit následky, ukončíte to již na začátku. Pojďme na to!


Identifikace začátku běžného respiračního onemocnění

     Je velmi důležité, abyste se postupně naučili identifikovat začátek běžného respiračního onemocnění. Čím dříve počátek rozpoznáte, tím větší máte šanci, že se vyhnete následkům – tedy zvýšeným teplotám až horečkám, zánětům různého typu (krk, průdušky), kašli, apod.

Hlavní příznaky počátku:

  1. bolest hlavy/zad/dezorientace/psychická nevyrovnanost – hůře identifikovatelné
  2. nadměrné kýchání
  3. povlak na jazyku 
  4. škrábání v krku 
  5. zadní rýma

     Snažte se naslouchat svému tělu. Často se stává, že se lidem začátek respiračních onemocnění opakuje ve velmi podobném sledu příznaků, které jsou například uvedeny nahoře. Jedna osoba je má jiné než druhá. Ale když se zaměříte na ty své, můžete časem vysledovat, jeden z příznaků Vašeho začátku nachlazení (BRO). Časem budete schopni  identifikovat úplný začátek – a to bude Vaše výhoda. Zarazíte to včas. Pokud to nechcete nijak sledovat, nemusíte. Pak se jen snažte pročistit se se preventivně. Když začnete pozdě, možná už se následkům nevyhnete.


Prevence (zadní rýma)

     Možná příznaky zadní rýmy nechcete sledovat nebo chcete rýmě předcházet. Pak příznaky “neřešte”. Použijte funkční postup preventivně, tj. dopředu. Není nic proti tomu, když se pročistíte. 


Zvolte do které skupiny typů lidí patříte? (2 skupiny)

Lidi bych obecně rozdělil na náchylnější a méně náchylné na zadní rýmu

1) Náchylní

     Já patřím do skupiny více náchylnějších s občasnými problémy zánětu středního ucha, pro které doporučuji – 3-fázový postup (C) nebo multi-postup (D). Někdo z Vás neví, do které skupiny patříte. Nevadí. Můžete začít jednou z fází (A, B) a pokud Vám to nebude stačit, přidejte jednoduše další fázi. Časem sami poznáte, co Vám pomáhá a co ne. 


2) Méně náchylní

     Pokud jste více odolní a chcete se zadní rýmy dle našeho postupu zbavit, můžete k tomu využít pouze 1 fázi postupu – např. nosní sprchu. Sami musíte vyzkoušet, co Vám stačí a co ne. Nelze paušálně všem doporučit 3-fázový postup. Chvilku potrvá, než zjistíte, co Vám vyhovuje, ale pokud to vyzkoušíte, uvidíte výsledky velmi rychle. 


Funkční postup léčby zadní rýmy – 3 kroky

     V úvodu jsem psal o identifikaci počátku respiračního nachlazení, která může pomoci se včasnou léčbou. Mezi nejvýraznější příznaky patří lehké škrábání v krku nebo povlak na jazyku a zadní rýma. Jeden z těchto 3 příznaků by si měl být schopen všimnout každý. Příznak by Vás měl dostatečně upozornit na to, že se něco děje. V tu chvíli byste měli přejít k léčbě samotné.


A) 1-fázový postup

Zvolte Physiomer (mořská voda) nebo nosní sprchu nebo inhalaci. Více se dozvíte níže. Považuji za super prevenci, ideální při očekávané a probíhající rychlo změně počasí – přicházející jaro/podzim.


B) 2-fázový postup (kombinace)

Zvolte Physiomer v kombinaci s nosní sprchou. 


C) 3-fázový postup (s inhalací)

Zvolte kombinaci Physiomeru + nosní sprchy + inhalaci. Počáteční investice do inhalátoru je vyšší, stále je ale výrazně levnější, než kupovat všechny pilule, jak jste kupovali doposud. Navíc konečně necháte nastartovat Vaši imunitu, aby nabrala na síle. Pilulkami ji likvidujete. 


D) Multi-postup (zánět středního ucha)

3-fázový postup + léčba netřeskem. Pro ty, co mají problémy se záněty středního ucha. Nikdy bych nevěřil, jak může být tak nenáročná bylinka, jako je netřesk účinná na léčbu zánětu středního ucha. Článek – Zánět středního ucha – jak jej léčit u děti i dospělých >>


Jednotlivé fáze:

1) Physiomer

     Jediný přípravek mořské vody, o kterým bych mohl říci, že se alespoň trochu přibližuje vyššímu účinku v dlouhodobějším měřítku. Jedná se o hypoalergenní mořskou vodu (100%), tzn. že pomáhá i alergikům. Je trochu dražší, když se jej ale naučíte dobře používat, může Vám vydržet i delší dobu. Je možné zakoupit i variantu pro nejmenší děti “Physiomer baby“. Pro starší děti nad 3 roky klidně doporučuji klasický Physiomer. Mám odzkoušené, že na rozdíl od některých přípravků není návykový.


Tipy pro Physiomer

     Klidně jej používejte vícekrát denně (někdy je 2-3x denně málo). Důležitá je především noc. Během dne si tělo umí poradit se zadní rýmou. Ve chvíli, kdy ležíte a jste v klidu (v noci), začne zadní rýma pracovat – dělat “paseku”. Pokud si před spaním dáte Physiomer – trochu na to cesty připravíte. Stává se mi také, že v průběhu noci vstanu a prostříknu dodatečně (někdy i 2x). Cesty se uklidní a vy můžete v klidu spát. Omezíte tak sílu zadní rýmy a její následky.

Po použití vždy sundám vrchní část – aplikátor (viz foto), profouknu ústy – aby v něm nezůstávala voda se solí (náchylnost k ucpání se). Tím dle mého výrazně prodloužím životnost Physiomeru. Navíc když necháte aplikátor nasazený, stává se, že tlak v nádobce odchází. Pak máte sice ve Physiomeru uvnitř náplň, tlak je ale pryč – nic z něj již nezískáte. Takto můžete léčbu přerušit a použít třeba i za půl roku. 


2) Nosní sprcha

Nosní sprcha od společnosti EMCUR, možné zakoupit v německé drogerii dm,  Zadní rýma a její léčba

     Od naší kamarádky Lenky jsem jednou dostal perfektní tip na nosní sprchu. Žila delší dobu v Německu, kde studovala. Nevím, zda dostala od někoho tip, a nebo na to přišla sama. Doporučila mi nosní sprchu (zn. EMCUR, Nasendusche), abych si ji koupil v německé drogerii DM. Měli jsme tam cestu. Nakoupil jsem ji i s tabletami od Emcuru. Byly docela drahé, tak jsem postupem času tyto tablety nahradil mořskou vodou (mořskou solí rozpuštěnou ve vodě). Doteď nosní sprchu používám v kombinaci s Physiomerem. Důležitý je druh soli a její množství, které rozpustíte ve vodě. Zatím nejlepší sůl, kterou mám roky odzkoušenou, je himalájská sůl. Do 250 ml vody dávám 1 polévkovou lžíci himalájské soli, kterou je nutné dobře rozmíchat.

Raději jsem zkontrolovat dostupnost nosní sprchy v německé DM, již konvičku prodávají pod jinou značkou – ideální, pokud hledáte, zadejte “Nasendusche”. Najdete aktuální nosní sprchu. Vylepšili ji tím, že ji můžete postavit, aniž byste museli mít podstavec. Pěkná práce. Vím, že ji prodává i vincentka. Nezapomeňte na to, že si nemusíte kupovat tablety, ale můžete si namíchat obsah sami. Ušetříte tím nemalé peníze.

Našel jsem také nějaké video, kde je vidět docela pěkně aplikace – použití nosní sprchy. Nedoporučuji žádnou značku konkrétně – volba je na vás. Nezalekněte se tohoto videa. Za ten efekt, který Vám použití nosný sprchy dá, to stojí. Mějte u ruky nějaké kapesníky, ať se můžete po aplikaci vysmrkat a utřít. 


3) Inhalace prostřednictvím inhalátoru

    Inhalátor OMRON C28P Comp Air | Zadní rýma a její léčba Použijte v případě, kdy ani jedna z předchozích fází nepomáhá a to ani v kombinaci. Pak doporučuji vyzkoušet kompresorový inhalátor Omron – moc nedůvěřuji novinkám, které se objevily na trhu (ultrazvukový). I dle Heureka jsou s ním lidé velmi spokojeni. Mám jej sám vyzkoušený na celé rodině včetně našich dětí a jsme s výsledky skutečně spokojeni – máme jej 3 roky. Díky jeho účinkům nemají naše děti žádné následky zadní rýmy. Jsme bez teplot, bez zánětů v krku, apod. V podstatě lze říci, že nejsou nemocní. Nemoc začíná a končí rýmou, dál už nepokračuje. 

     Těm nejmenším dětem je dobré přidržet malou masku (která je v příslušenství také) na pusince a hrát si při tom s nějakou oblíbenou hračkou. Odvést pozornost jinam. Starší děti už po několikátém použití ví, že inhalátor funguje. Takže není nutné je nijak přesvědčovat. Naše dcera má na uších nasazená sluchátka a kouká při inhalování na pohádky. Pozor, nedávejte sluchátka moc nahlas. Inhalaci je možné dělat také příjemným způsobem.


Postup

     Pro inhalaci nepoužíváme opět žádné preparáty. Vincentka je slabá. Namícháme znovu himalájskou sůl. Jak jsem již uvedl u nosní sprchy – máme vyzkoušenou tuto sůl a je nejlepší. Do 20 ml vody dáte špetku soli na kávové lžičce – viz galerie obrázků níže pro lepší představu. Dobře rozmíchejte!

     Časem sami poznáte, co je pro děti nebo pro vás moc a co je hodně. Někdy větší množství soli pálí nosík. Před inhalací také můžete nosík namazat – sám někdy si nos namažu. Když dáte málo soli do roztoku – inhalace nepomáhá. Mám vyzkoušeno, že by se při inhalaci měla odpařovat viditelná mlha od úst inhalujícího.

     Pro nejmenší stačí mít puštěné cca 5 min, ale uvidíte, co Vám prcek dovolí. Starší děti při puštěné pohádce vydrží a jakmile zjistí účinek – klidně vydrží po celý interval (1 nádržku). Doporučuji 2 intervaly. V balení inhalátoru máte nádobku, kterou naplníte po max. To vydrží cirka 15 min. Tuto jednu nádobku inhalujete pouze ústy. Pak znovu naplníte po max. a inhalujete pouze nosem. Tím zajistíte inhalaci jak do horních, tak dolních cest dýchacích.

     U nejmenších to nezajistíte, ale těm starším již můžete vysvětlit, že mají dýchat jen pusinkou a nebo jen nosem. To samé dělám sám na sobě, ideální i pro dospělé. Když máte málo času – ideální před spaním. Když si čas uděláte 2-3 denně (2x 15 min za sebou – ústa/nos). 


Kdy je nutné zpozornit (jaro/podzim)

     Zejména při první oblevě na jaře a při příchodu chladnějšího a vlhčího počasí po létě. V posledních letech dochází k výrazným změnám teplot a vlhkosti. Náš organismus se neumí tak rychle přizpůsobit. Stejně jako tomu bylo letos v 7. týdnu 2019. Z mrazu přejdeme narychlo do teplot patřících spíše do jarních hodnot. Podobná rychlá změna přišla také po letošním létě, kdy z vysokých teplot a suchých dnů přeskočíme do o 15°C chladnějších a zejména vlhčích dnů. Každý rok to samé. Počítejte s tím a myslete na to. Sledujte příznaky. Věnujte se prevenci. Přijde bolest hlavy, citlivější uši, únava, nechutenství cokoliv dělat, zacpané uši. Jakmile toto zpozorujete – měli byste co nejdříve jednat.

     Zahrádkáři vidí zejména podzimní změnu na svých okurkách a cuketách. Proč si myslíte, že na nich začne z ničeho nic vznikat plíseň? To samé si představuji, že se děje v našich útrobách, a to zapříčiní vznik zadní rýmy. 


Poznámky/Upozornění článku – zadní rýma a její léčba

  1. Chcete vyzkoušet 1-fázový postup léčby, přitom místo Physiomeru zvolíte nosní sprchu. Ano, proč ne. 
  2. Místo Physiomeru najdete efektivní léčbu jinou mořskou vodou. Ano, proč ne. Na celou moji rodinu účinně působí Physiomer, ale to neznamená, že jiná značka není stejně účinná. 
  3. Tento článek nevznikl za podpory žádné společnosti, která by prodávala či vyráběla jakýkoliv produkt či zařízení, o kterých se zmiňuji v tomto článku. Produkty či přístroje doporučuji jen na základě vlastní dobré zkušenosti. Vyzkoušel jsem mnoho jiných značek, avšak bez toho, aniž by se účinností, kterou potřebuji, přibližovaly. 

Poslední aktualizace dne: 15. 9. 2019

(57)



Pokud Vám byl tento článek prospěšný, poděkujte nám Vaší podporou!

Zabere Vám to pár sekund, přitom pro nás je to obrovská motivace. 


Dejte nám like a sdílejte nás na Facebooku


Sdílejte nás i na ostatních sociálních sítí (postranní panel nalevo)


Děkujeme za jakoukoliv formu podpory!


Mohlo by Vás zajímat - 5 top článků na Rady ze života:


1) Křemelina

Křemelina | Přírodní detox | Pryč s parazity! | Zdraví


2) Zdravé žvýkání (bez zdraví škodlivého aspartamu či sorbitolu)Zdravé žvýkání bez éček | Bez zdraví škodlivého aspartamu | Zdraví


3) 100% přírodní deodoranty (TOP 2 - odzkoušené, účinné)

Krystal | 100% přírodní deodoranty | Antiperspiranty | Zdraví


4) Tuhé mýdlo (z 99% účinnější než gel - o zdraví ani nemluvě)

Tuhé mýdlo zpět na výsluní | Bez gelu se konečně umyješ | Zdraví


5) Knihy pro děti (2-5 let) - Jak naučit barvy hrou? 

Barvy hrou | Jak naučit děti poznávat barvy? | Knihy pro děti (1-4 roky) | Děti

 


Hlavní strana     Dům | Domácnost     Finance     Jídlo | Pití     Kultura     Lidé     Ostatní     Kraťasy     Vše


Auto | Doprava     Kam investovat     Počítač     Udělej si sám      Zahrada     Zlepšováky     Úspora     Bezlepkové recepty    Grilování     Nákup     Pivo 
Vaření     Film     Hudba     Hudební videoklipy    Kniha     Seriál     Děti     Relax     Hlava | Psychologie    Podnikatel     Sport     Zdraví    
Myšlenky | Úvahy     Přísloví a lidové moudrosti     Filmové tipy     Zábava 


Upozornění návštěvníkům

     Milí návštěvníci/čtenáři, to co na těchto stránkách přečtete, jsou pouze naše subjektivní zkušenosti a je pouze na Vašem rozhodnutí, zda si z toho něco vezmete či nikoliv - zda se tomu třeba jen zasmějete. Což znamená, že rozhodnutí je na Vás a Vy si za něj nesete svoji odpovědnost. Tím, že zde publikujeme, nepřebíráme v žádném případě odpovědnost za Vás, za Vaše rozhodnutí. Mějte svoji hlavu a rozhodujte se vždy pouze na základě své intuice. Rozhodně se nenechte do něčeho nutit. Naše řádky by Vás měly pouze nasměrovat určitým směrem, ale rozhodnutí je vždy pouze a jen na Vás. Užijte si čtení i Vašeho života! 


Sledujte nás

Jiří Samuel

Jsem admin a koordinátor pro magazín radyzezivota.cz. Byla a je to pro mě velká výzva postavit tento web na zelené louce. Veškeré aktivity si dělám sám, teď už vím, že je to neudržitelné - to jsem ale na začátku nevěděl. Člověk se neustále vyvíjí. Proto budu časem rozšiřovat tým našeho magazínu, o lidi kteří ví, co dělají, a dělají to s radostí a vervou. Mám radost, že moje žena přispívá do kategorie Bezlepkové recepty. Baví mě psát články, příspěvky, tweety, tvořit, učit se novým věcem, jako pro měl byla a stále je tvorba stránek, SEO marketing, linkbuilding, propojování webu se sociálními sítěmi, Google Analytics, do budoucna AdSense, časem možná AdWords, apod. Je skvělé, když sami zjistíte, jak zvýšit hodnotu stránek, když o tom nikdo nepíše. Je to tvůrčí činnost a pro mě můj největší koníček, který bych rád přetavil do práce na plný úvazek. Nemám potřebu nechávat si své letité zkušenosti pro sebe, chci se o ně podělit. Největší radost mi dělá dobrá zpětná vazba.
Jiří Samuel
Sledujte nás