Bolest zad | Najdi hlavní příčinu a zatoč s ní | Bez obalu | Zdraví

článek: Bolest zad

Když je Vám 20 let nemusíte to řešit. Když je Vám 30, začínáte to řešit, ale nemusíte. Když se blížíte 40, měli byste to řešit. Obecně platí, že čím jste starší, tím byste měli více naslouchat svému tělu a přizpůsobit se jeho potřebám. Jedině tak zůstanete vitální, zdraví a můžete předcházet některým zbytečným chronickým potížím. Když se ozve bolest zad, je to jasný signál k tomu, že je něco v nepořádku. Máme pro Vás návod, jak byste se měli postupně bolesti zad zbavit. Považuji ho za komplexní řešení pro každého (kromě výjimek fyziologického původu). Pojďte se na to podívat!


Bolest zad | Najdi hlavní příčinu a zatoč s ní

     Pokud žijete relativně zdravě, máte rozumnou váhu, každý den se hýbete a pracujete 8-9 hodin v sedavé práci, neměli byste mít problémy se zády. Je nutné nesedět 8 hodin v kuse u monitoru, ale dávat si přestávky, vkládat do těchto 8 hodin nějaký pohyb. Miliony let se naše těla hýbala, to jim chybí. Proto vzdorují. To ale jistě každý ví. Zdravý pohyb každý den – a to myslím i uklízení doma, zahradničení, procházky, kolo, běh, sporty, schody, chůze atp. by měl být samozřejmostí. Pokud se rozumně hýbete, a přesto Vás bolí záda, děláte něco špatně. Tělo Vás upozorňuje bolestí zad na špatné návyky. Je to obranný mechanismus těla. 


Nejlepší fyzioterapeut jste Vy

     U začínajících nebo již probíhajících bolestí zad, dle mého názoru, nemůže návštěva fyzioterapeuta mít takový efekt, jako to, že si sami na chvíli sednete, a popřemýšlíte nad tím, proč ty bolesti máte? Žijete se svým tělem 24 hodin a 7 dní v týdnu. Jedině Vy můžete být nejlepším fyzioterapeutem sami sobě. Vy ovlivňujete zásadně stav Vašich zad a Vašeho těla.

Vy můžete být sobě tím nejlepším učitelem – jen musíte chtít. Položte si tyto otázky a najděte hlavní příčinu bolesti zad:


Otázky na tělo – Jak na bolest zad?

     Jsou to otázky na tělo, ale stejně o realitě víte moc dobře, i když se možná před tím sami schováváte a nechcete to řešit – možná jste příliš pohodlní. Teď Vám jde ale o zdraví, pohodlnost musí jít stranou. Když nebudete schopni si tyto otázky položit a upřímně zodpovědět, nebudete schopni se bolest zad zbavit. Budete se motat v nekonečném kruhu. Otázky níže považuji všechny za důležité.


Jeden červený otazník ležící na velkém počtu bílých otazníků | Bolest zad | Image by Arek Socha from Pixabay | Článek Bolest zad | Rady ze života


  1. Máte moc stresu? Mnoho lidí stres podceňuje. To je chyba. Co kdybyste trochu zvolnil/a? Méně věci řešil/a? Se stresem pomůže i pohyb – odbourává jej. Tato otázka (stres) je záměrně na 1. místě – častý problém dnešní doby. Když zažíváte stres, špatně dýcháte a jste v sevření -> to svírá žaludek, hrudník, prostor kolem žeber, vnitřnosti, svaly, mozek se dostatečně neprokrvuje a mnoho dalších negativních účinků. Nesprávné dýchání dle mé zkušenosti ovlivňuje mnoho funkcí našeho těla. Správné dýchání toto sevření/napjetí uvolňuje a má vliv i na optimální funkci naší schránky.    
  2. Žijete zdravě? Nebo žijete spíše pohodlně. Tělo potřebuje nepohodlí – bylo na něj zvyklé miliony let. Jezte pestrou stravu, otužujte tělo, dávejte mu malé šoky (třeba i teplotní – sauna/sprcha/přechody), nechte tělo někdy vyhladovět, odpočívejte cíleně nikoliv pořád, dopřejte mu pohyb – viz níže.
  3. Máte dostatek/nadmíru pohybu? Sedavé zaměstnání/fyzická práce. Přidejte pohyb nebo uberte. Pohyb -> dýchání -> uvolnění.
  4. Máte nadváhu? Pokud ano, je nutné svoji váhu snížit. Hlavně žádné diety. Musíte změnit špatné zlozvyky. Vyšší váha -> vyšší zátěž pro organismus -> snižování funkceschopnosti -> vysoké opotřebení -> zkracujete si život. Nevěřte tomu, že je nadváha v pořádku – to si jen něco nalháváte. Nadváha se vždy projeví na tělesném i duševním stavu. Můžete tělo zbavit zbytečného rizika nebo alespoň mu ulehčit. Ale nepřehánějte to – vždy vše s mírou!
  5. Spíte plnohodnotně? Je nutné spát s čistou hlavou/nepřerušovaný spánek/min.7-8 hodin/denně. Upřímně nevěřím tomu, že někomu stačí 4 hodiny spánku. Dobrý spánek je důležitý pro správný vývoj Vašeho těla i mysli.
  6. Spíte na vhodné matraci/máte vhodný polštář? Pokračování níže.

5 minut upřímnosti

Zjištění příčiny problémů -> postupné odstranění bolestí zad i jiných

     Všechny tyto otázky Vám mohou jednoduše napovědět během 5 minut upřímnosti k sobě samotnému. Pokud se Vám podaří být k sobě upřímnýteprve poté máte velkou šanci bolest zad odstranit (a i mnoho jiných nešvarů, díky kterým Vaše tělo trpí).      

     Řeknete si například, že je potřeba zhubnout 10 kg a začít se více hýbat. Hlavně nehubněte žádnou drastickou dietou. Je to vše jen o Vás. Pokud budete chtít zhubnout, zhubnete. Začněte pozvolna. Uvidíte, jak se budete dobře cítit. Pijte více vody z kohoutku a méně sladkého, pestrou stravu, vyrovnanost kyselé a zásadité stravy (více zeleniny a ovoce). Když to spojíte s pohybem a vytvoříte si z toho postupně nové návyky a těch starých zaběhlých se po pár měsících zbavíte – není potřeba platit za nezdravé diety, komerční hlouposti, kterým jde jen o výdělek. Nezapomeňte, že zvyk změníte až po 60-90 dnech. Nejde o to začít měnit svůj zvyk, ale převést jej do zvyku jednou provždy. Je to o Vaší hlavě, když budete chtít, dáte to. Když ne, zůstane vše při starém a bolest zad a další negativní projevy Vašeho těla zůstanou. 


Tělo je dokonalé

     Pokud cokoliv děláme více, než je zdrávo, tělo je natolik dokonalé, že Vás upozorní. Bolest je úžasný indikátor toho, že je něco v nepořádku. Představte si to jako auto, které díky žluté nebo dokonce červené kontrolce ukazuje na palubovce, že je něco v nepořádku. Přesně tak na to poukazuje Vaše tělo. Jen mu musíte začít naslouchat. Když půjdete k fyzioterapeutovi – pomůže Vám na chvíli s problémem. Odblokuje Vás. Někteří šikovnější Vám dokonce předají nějaké jednoduché a přitom účelné cviky, které Vás přimějí k tomu, abyste se začali pravidelně hýbat a nakonec se k tomu stejnému, k čemu jste se mohli dostat sami, doberete. Ano, souhlasím. Někdo k tomu prostě toho fyzioterapeuta nebo 3. osobu potřebuje. Ale jsem si jist, že když budete chtít, zvládnete to sami. 

Indikátor stavu baterie | Důvěřujte kontrolkám svého těla | Zdroj: Pixabay | článek Bolest zad | Zdraví | Server: Rady ze života
Důvěřujte indikátorům svého těla – třeba bolesti. Naslouchejte svému tělu.

Pilulky

     Ještě bych chtěl říci, že si všímám kolem sebe posledních několik let, že jsou lidé v zajetí pilulek. Kdykoliv někoho začne něco bolet, automaticky bez přemýšlení vytáhnou pilulku. Proč? To nevím. Možná neustálým marketingovým masírováním v médiích, v televizi, v rádiu.

V reklamách slyšíte: „Bolí Vás něco, vezměte si pilulku, namažte si záda a bolest je pryč.“ Jste si jisti, že je to správný postup? Tělo Vám signalizuje bolestí, že je něco špatně. Místo toho, abyste tomu naslouchali, jednoduše to odstraníte pilulkou. To pomůže pouze krátkodobě. Vám to nevadí a opakujete to čím dál častěji. Věříte tomu, že problém řešíte. Není tomu tak. Tento postup je špatný. Tělo trpí hned dvakrát:

1) Nevratná deformace

Neřešením problému zdeformujete své tělo jednou provždy a nebude již návratu.

2) Zátěž pro organismus

Dáváte svému tělu látky, které velmi zatěžují organismus – např. játra, srdce, žaludek, střeva, atd. – to se sice neprojeví hned, ale po pár letech problém přijde a vy již nebudete vědět, že je to kvůli těmto pilulkám. Budete se divit, proč. 


Před spaním | Poloha při spánku | Polštář


Poslední aktualizace dne: 27. 4. 2019

(45)



Pokud Vám byl tento článek prospěšný, poděkujte nám Vaší podporou!

Zabere Vám to pár sekund, přitom pro nás je to obrovská motivace. 


Dejte nám like a sdílejte nás na Facebooku


Sdílejte nás i na ostatních sociálních sítí (postranní panel nalevo)


Děkujeme za jakoukoliv formu podpory!


Mohlo by Vás zajímat - 5 top článků na Rady ze života:


1) Křemelina

Křemelina | Přírodní detox | Pryč s parazity! | Zdraví


2) Zdravé žvýkání (bez zdraví škodlivého aspartamu či sorbitolu)Zdravé žvýkání bez éček | Bez zdraví škodlivého aspartamu | Zdraví


3) 100% přírodní deodoranty (TOP 2 - odzkoušené, účinné)

Krystal | 100% přírodní deodoranty | Antiperspiranty | Zdraví


4) Tuhé mýdlo (z 99% účinnější než gel - o zdraví ani nemluvě)

Tuhé mýdlo zpět na výsluní | Bez gelu se konečně umyješ | Zdraví


5) Knihy pro děti (2-5 let) - Jak naučit barvy hrou? 

Barvy hrou | Jak naučit děti poznávat barvy? | Knihy pro děti (1-4 roky) | Děti

 


Hlavní strana     Dům | Domácnost     Finance     Jídlo | Pití     Kultura     Lidé     Ostatní     Kraťasy     Vše


Auto | Doprava     Kam investovat     Počítač     Udělej si sám      Zahrada     Zlepšováky     Úspora     Bezlepkové recepty    Grilování     Nákup     Pivo 
Vaření     Film     Hudba     Hudební videoklipy    Kniha     Seriál     Děti     Relax     Hlava | Psychologie    Podnikatel     Sport     Zdraví    
Myšlenky | Úvahy     Přísloví a lidové moudrosti     Filmové tipy     Zábava 


Upozornění návštěvníkům

     Milí návštěvníci/čtenáři, to co na těchto stránkách přečtete, jsou pouze naše subjektivní zkušenosti a je pouze na Vašem rozhodnutí, zda si z toho něco vezmete či nikoliv - zda se tomu třeba jen zasmějete. Což znamená, že rozhodnutí je na Vás a Vy si za něj nesete svoji odpovědnost. Tím, že zde publikujeme, nepřebíráme v žádném případě odpovědnost za Vás, za Vaše rozhodnutí. Mějte svoji hlavu a rozhodujte se vždy pouze na základě své intuice. Rozhodně se nenechte do něčeho nutit. Naše řádky by Vás měly pouze nasměrovat určitým směrem, ale rozhodnutí je vždy pouze a jen na Vás. Užijte si čtení i Vašeho života! 


Sledujte nás

Jiří Samuel

Jsem admin a koordinátor pro magazín radyzezivota.cz. Byla a je to pro mě velká výzva postavit tento web na zelené louce. Veškeré aktivity si dělám sám, teď už vím, že je to neudržitelné - to jsem ale na začátku nevěděl. Člověk se neustále vyvíjí. Proto budu časem rozšiřovat tým našeho magazínu, o lidi kteří ví, co dělají, a dělají to s radostí a vervou. Mám radost, že moje žena přispívá do kategorie Bezlepkové recepty. Baví mě psát články, příspěvky, tweety, tvořit, učit se novým věcem, jako pro měl byla a stále je tvorba stránek, SEO marketing, linkbuilding, propojování webu se sociálními sítěmi, Google Analytics, do budoucna AdSense, časem možná AdWords, apod. Je skvělé, když sami zjistíte, jak zvýšit hodnotu stránek, když o tom nikdo nepíše. Je to tvůrčí činnost a pro mě můj největší koníček, který bych rád přetavil do práce na plný úvazek. Nemám potřebu nechávat si své letité zkušenosti pro sebe, chci se o ně podělit. Největší radost mi dělá dobrá zpětná vazba.
Jiří Samuel
Sledujte nás